Rett Tilbords

Rett Tilbords

Hvis første uken i eget selskap viser vei for kommende arbeidsuker, da må jeg si meg strålende fornøyd!

Det er vel best å gå hardt ut fra start tenkte jeg og det har vært en variert uke. Planlegging på hjemmekontor og lunsj ute i solen i hagen. Med mange lykkeønskninger og med blomster fra fine folk som vil meg vel.

Det har vært rådgiverarbeid med et IT selskap, knyttet til team og kommunikasjon. Det har vært gjennomført en samling for et medisinsk selskap med prosesser på samspill og gode pasientopplevelser, og det har vært mye fokus på lederkonferansen som Tilbords hadde for sine 140 franchisetakere den 6-8 september 2013 på Rica Holmenkollen Park hotell.

Tilbords har jobbet aktivt med sin kjedekultur det siste året, og det har vært en spennende reise. Dette er en gjeng dyktige kremmere som er bevisst på sine styrker og sine forbedringsområder. De lytter til hverandre, deler av sine erfaringer og ikke minst, de er lojale til kjedens strategi.

Det er alltid god stemning og godt engasjement på lederkonferansen i Tilbords. Dette er en kunde som gir meg motivasjon og inspirasjon. «Gode opplevelser sammen» står sterkt i Tilbords og jeg kan ikke si noe annet en at jeg virkelig koste meg sammen med franchisetakerne hele lørdagen. Denne kunden tar i mot utfordringer, deler kunnskap, og utvikler ny kompetanse.

Fra 7 sept

Det var sol og sensommer, det var fokus på selvinnsikt og endringer, og det var plass til humor. Det ble konkludert med at «Ledelse er bra, god ledelse er enda bedre». Jeg gleder meg til å se tanker og ideer bli overført til handlinger i tiden som kommer. Det er slike kunder jeg ønsker meg flere av i Vanja K as.

I Tilbords vet de hva som er en god prestasjon. Kjeden benytter måle- og utviklingsverktøyet Muvs som er direkte linket mot kjedens kassasystem Datanova. Slik synliggjøres og deles gode prestasjoner i kjeden hvert 10 minutt. De beste viser vei for flere og medarbeiderne er involvert i mål og måloppnåelse.

 

Tilbords

«Detaljert fokus på prestasjoner i butikk er det siste punktet i en 6-trinns strategi som vi la for Tilbords for 4 år siden. Vi evaluerte tre forskjellig partnere for å hjelpe oss og fant at Muvs i samarbeid med TotalConsult og Vanja Konradsen var det systemet som var mest fokusert og passet best til det vi ønsker å oppnå. Vi merker allerede at konkurransementaliteten og den positive kjedekulturen er på fremmarsj»

 

Geir Langbakken – Adm dir i Tilbords

 

Neste kjede ut til å ta store steg er Big Bite.

Som de sier det selv: Vi går fra fax til Muvs. Jeg gleder meg til å treffe mange flotte franchisetakere i denne kjeden og følge dem på veien mot en god prestasjonskultur.

2 Comments

  1. Det er utrolig kjekt å høre på deg Vanja. Uansett om vi er kjempetrøtt etter en sliten kveld så våkner vi når du begynner:) utrolig inspirerende og vi koste oss. Klem Vera og Tore (Tilbords Lagunen)

    • Tusen takk for en slik tilbakemelding Vera – dette setter jeg stor pris på.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *